Zdravie iba z prírodných zdrojov!

Žiadne produkty v košíku.

Zdravie iba z prírodných zdrojov!

Všeobecné obchodné podmienky

 

Spoločnosť Vis Natura s.r.o., so sídlom Hraničná 11, 821 05 Bratislava - mestská časť Ružinov, IČO: 46082034, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, oddiel: Sro, vložka č.: 71554/B (ďalej len „predávajúci“)(ďalej len „VOP“).

I. Všeobecné ustanovenia

1. Tieto všeobecné obchodné podmienky internetového obchodu naturvitamins.sk (ďalej len „VOP“) platia pre nákup na webstránke internetového obchodu naturvitamins.sk

1.1 Tieto VOP sa vzťahujú na zmluvné vzťahy, ktoré vzniknú medzi naturvitamins.sk ako obchodníkom a kupujúcim uzatvorením kúpnej zmluvy a tvoria súčasť každej kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi zmluvnými stranami. Kupujúcim môžu byť tak fyzické osoby, ako aj právnické osoby.

1.2 Vyplnením objednávkového formulára „Objednávka“ a potvrdením oboznámenia sa s týmito VOP (ďalej len „objednávka“), kupujúci vyhlasuje, že sa oboznámil s týmito VOP obchodníka, ktoré tvoria neoddeliteľnú súčasť každej kúpnej zmluvy a sú stále prístupné na webovej stránke obchodníka.

1.3 Obchodník je aj prevádzkovateľom systému elektronického obchodu prevádzkovaného prostredníctvom internetovej stránky obchodníka (ďalej len „obchod“).

1.4 Na zmluvné vzťahy (ako aj ďalšie právne vzťahy, ktoré môžu zo zmluvného vzťahu vyplynúť) s fyzickými osobami, ktoré pri uzatváraní kúpnej zmluvy podľa týchto VOP nekonajú v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, sa vzťahujú okrem všeobecných ustanovení zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov, aj osobitné predpisy, najmä zákon č. 108/2024 o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov , zákonom č. 22/2004 Z.z. o elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z. z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002 Z. z. v znení neskorších predpisov.

1.5 Na zmluvné vzťahy (ako aj ďalšie právne vzťahy, ktoré môžu zo zmluvného vzťahu vyplynúť) s právnickými osobami, resp. s fyzickými osobami – podnikateľmi, sa vzťahujú ustanovenia zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v platnom znení.

1.6. Kupujúcim je každá osoba (fyzická alebo právnická), ktorá vyplnila a odoslala objednávku prostredníctvom webovej stránky obchodníka, obdržala emailové oznámenie o prijatí objednávky a uhradila alebo sa zaviazala uhradiť kúpnu cenu. Kupujúcim je taktiež každá osoba, ktorá zaslala email a emailom potvrdila akceptovanie cenovej ponuky obchodníka a VOP.

1.7. Objednávkou sa rozumie kupujúcim vyplnený a odoslaný objednávkový formulár „Objednávka“ spracovaný systémom internetového obchodu. V prípade, ak kupujúci nevyužije možnosť objednania prostredníctvom objednávkového formulára v zmysle predchádzajúcej vety, za objednávku sa považuje aj objednávka zaslaná emailom.

1.8. Objednávka obsahuje informácie o zákazníkovi a o objednanom produkte. Na základe objednávky je kupujúci vyzvaný na úhradu kúpnej ceny, a to vo forme, ktorá je uvedená na Internetovej stránke v časti eshop a ktorú si kupujúci zvolí. V prípade, ak kupujúci nevyužije možnosť objednania prostredníctvom objednávkového formulára, ale vykoná objednávku zaslaním emailu, obchodník zašle kupujúcemu cenovú ponuku emailom. Faktúra za objednaný tovar je kupujúcemu doručená priamo s tovarom v papierovej forme alebo elektronicky

1.9 Produktom sa rozumie tovar, ktorý sa nachádza v ponuke obchodníka. Hlavnými vlastnosťami produktu sú:

  • názov produktu
  • fotografia produktu
  • cena produktu
  • popis produktu

1.10. Spotrebiteľom je v zmysle § 52 ods. 4 Občianskeho zákonníka fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania.

Dohľad nad predajom tovaru a poskytovaním služby prepravy tovaru predávajúcim, vrátane predaja prostredníctvom elektronického obchodu, vykonáva :

Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)
Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj
Prievozská 32, P.O. Box 5, 820 07 Bratislava 27
Odbor výkonu dozoru
tel. č.: 02/ 58272 172; 02/58272 104
fax č.: 02/ 58272 170

II. Registrácia na Internetovej stránke, vytvorenie Užívateľského profilu

2.1. Na Internetovej stránke www.naturvitamins.sk, na ktorej je prevádzkovaný obchod (ďalej len ako „Internetová stránka“) má kupujúci alebo iná fyzická osoba ako používateľ Internetovej stránky možnosť vykonať registráciu na Internetovej stránke. Registrácia na Internetovej stránke je bezodplatná.

2.2. Registrácia podľa predchádzajúceho bodu VOP spočíva vo vyplnení registračného formulára, ktorý je používateľ povinný vyplniť pravdivo.

2.3. Súčasťou registrácie na Internetovej stránke je informovanie používateľa Internetovej stránky o spracovaní osobných údajov naturvitamins.sk. Zásady spracovania osobných údajov nájdete tu.

2.4. Odoslaním registračného formulára požívateľ Internetovej stránky deklaruje pravdivosť ním uvedených údajov v registračnom formulári. V prípade akejkoľvek zmeny údajov uvedených v registračnom formulári, je používateľ Internetovej stránky povinný vykonať ich aktualizáciu v užívateľskom profile.

2.5. Užívateľský profil je vytvorený ihneď po odoslaní registračného formulára. Ak tieto VOP neustanovujú inak, existencia užívateľského profilu je výlučne na vôli používateľa Internetovej stránky, ktorý môže Užívateľský profil kedykoľvek zrušiť, a to postupom uvedeným v týchto VOP.

III. Zrušenie Užívateľského profilu

3.1. Používateľ Internetovej stránky je oprávnený zrušiť svoj užívateľský profil, a to bez udania dôvodu a kedykoľvek počas trvania užívateľského profilu. Používateľ Internetovej stránky môže svoj Užívateľský profil zrušiť len na základe predchádzajúcej žiadosti používateľa Internetovej stránky o zrušenie užívateľského profilu zaslanej na e-mailovú adresu info@naturvitamins.sk bez zbytočného odkladu, t. j. najneskôr do 3 dní odo dňa doručenia žiadosti používateľa Internetovej stránky o zrušenie užívateľského profilu zruší užívateľský profil daného používateľa Internetovej stránky a po uplynutí 3 rokov od zrušenia užívateľského profilu vymaže jeho osobné údaje viažuce sa k užívateľskému profilu; týmto nie sú dotknuté práva používateľa Internetovej stránky ako dotknutej osoby v zmysle príslušných právnych predpisov upravujúcich ochranu osobných údajov a Zásad spracovania osobných údajov (Zásady spracovania osobných údajov nájdete tu). Zrušením užívateľského profilu stráca používateľ Internetovej stránky prístup k službám a informáciám poskytovaným len v rámci Užívateľského profilu.

IV. Objednávka produktu – uzatvorenie kúpnej zmluvy

4.1. Elektronická objednávka produktov uskutočnená formou vyplneného objednávkového formulára „Objednávka“ a následná úhrada kúpnej ceny vo forme zvolenej kupujúcim je návrhom na uzavretie kúpnej zmluvy zo strany kupujúceho. Kúpna cena sa považuje za uhradenú dňom pripísania peňažných prostriedkov na účet obchodníka.

4.2. K akceptácii objednávky produktov zo strany obchodníka, a teda k uzatvoreniu kúpnej zmluvy dochádza na základe písomného potvrdenia (elektronicky) prijatia objednávky alebo potvrdenia o pripísaní kúpnej ceny na účet obchodníka pričom obchodník bezodkladne uhradenú zásielku odpošle.

4.3. V prípade objednávky prostredníctvom objednávkového formulára „Objednávka“, je kupujúci povinný zaplatiť obchodníkovi kúpnu cenu vopred alebo pri prebratí tovaru od kuriéra formou dobierky, v opačnom prípade nedôjde k uzatvoreniu kúpnej zmluvy.

4.4. V prípade objednávky v zmysle bodu 3 tohto článku VOP, je kupujúci povinný zaplatiť kúpnu cenu na základe faktúry vystavenej a doručenej obchodníkom kupujúcemu. V prípade omeškania kupujúceho s úhradou kúpnej ceny, má obchodník nárok požadovať zaplatenie zmluvnej pokuty vo výške 0,05% z dlžnej sumy za každý aj začatý deň omeškania.

4.5. Kúpna zmluva sa uzatvára na dobu určitú a zaniká splnením záväzkov obchodníka a kupujúceho.

4.6. Pri neprevzatí zásielky, si predávajúci vyhradzuje vyúčtovať si náklady spojené s odoslaním a pri neprevzatí zásielky zákazníkom aj s vrátením neprevzatého tovaru. Či už pri doručovaní kuriérom, alebo nevyzdvihnutím si zásielky v packete, balíkoboxe, alzaboxe, potaboxe

V. Kúpna cena a platobné podmienky

5.1. Cena produktov objednávaných prostredníctvom elektronického obchodu (ďalej len „kúpna cena“) je vygenerovaná vždy špeciálne pre každého jedného zákazníka po vyplnení objednávky na webovej stránke obchodníka. V prípade objednávky v zmysle čl. I bod 1.7 tohto článku VOP, zašle obchodník kupujúcemu cenovú ponuku emailom.

5.2. Obchodník negarantuje časovú platnosť kúpnych cien v prípade rovnakej objednávky v akomkoľvek časovom úseku. Pre vylúčenie akýchkoľvek pochybností, kúpna cena vygenerovaná v prípade konkrétnej objednávky sa po jej úhrade v lehote splatnosti už nemení.

5.3. Kúpna cena produktov nezahŕňa cenu dopravy, ani iné náklady súvisiace s dodaním produktov.

5.4. Základným platidlom je mena euro.

5.5. Informáciu o cene tovaru vrátane DPH uvádzame vždy pri ponuke daného produktu.

5.6. Kúpnu cenu a náklady na dodanie tovaru môžete hradiť:

  • platbou kartou online
  • bankovým prevodom
  • na dobierku

5.7. Ak budete platiť na dobierku, celková cena je splatná pri prevzatí tovaru.

5.8. Ak platíte bezhotovostne, celková cena je splatná pri uzatvorení zmluvy. Tovar zasielame a lehoty na dodanie začínajú bežať po pripísaní celkovej ceny na náš účet.

5.9. Pre každú platbu vám vystavíme daňový doklad. Ten vám pošleme v elektronickej podobe alebo tlačovej.

5.9.1. Prípadné zľavy u nás nie je možné kombinovať.

VI. Dodanie produktov

6.1. Obchodník spracúva všetky prijaté objednávky v poradí, v akom sú mu doručované. Dodacia lehota na objednaný produkt je 1 až 4 pracovných dní odo dňa uskutočnenia objednávky v závislosti výberu dopravy.

6.2. Ak obchodník nesplní svoj záväzok dodať vec v lehote podľa bodu 6.1 a nedodá vec ani v dodatočnej primeranej lehote poskytnutej mu kupujúcim, má kupujúci právo od zmluvy odstúpiť.

6.3. Miestom dodania objednaného produktu je adresa uvedená kupujúcim v objednávke.

6.4. Dodanie produktu obchodník uskutoční vlastnými prostriedkami prostredníctvom tretích osôb (prepravných a zásielkových spoločností) na prepravu.

6.5. Prepravovaný produkt musí byť vhodne a bezpečne zabalený. Kupujúci svojim podpisom na prepravnom/dodacom liste potvrdzuje okrem dodania súčasne aj skutočnosť, že produkt bol dodaný kompletne v zmysle objednávky.

6.6. Spolu s dodaním tovaru poskytne obchodník kupujúcemu faktúru za doručený tovar v tlačenej alebo digitálnej forme.

VII. Prepravné

7.1 Voľba spôsobu dodania sa vykonáva v priebehu objednávania tovaru. Kupujúci si môže zvoliť z nasledujúci spôsob doručenia tovaru:

  • doručenie tovaru kuriérom spoločnosti DPD priamo k Vám do rúk, alebo
  • DPD Pick-up (Alzabox, poštabox, výdajné miesto), alebo
  • spoločnosť Packeta na vami určené výdajné miesto.

7.2. Náklady na dodanie tovaru v závislosti na spôsobe odoslania a prevzatia tovaru sú uvedené v objednávke kupujúceho a v potvrdení objednávky predávajúcim.

7.3. Cenu dopravy a možnosti platby môžete nájsť v kategórií Doprava a platba.

7.4. Predávajúci alebo doručovacia spoločnosť DPD alebo Packeta, bude kupujúceho informovať o dodaní tovaru pred jeho dodaním.

7.5. Miesto dodania tovaru je miesto dohodnuté v kúpnej zmluve.

7.6. Ak predávajúci splnil svoju povinnosť dodať tovar v súlade týmto článkom obchodných podmienok, je kupujúci povinný tovar prevziať osobne a potvrdiť prevzatie tovaru svojím podpisom na doklade o prevzatí tovaru.

7.7. Kupujúci sa zaväzuje pred prebratím tovaru skontrolovať celistvosť balenia tovaru a potvrdiť svojím podpisom prevzatie tovaru na doklade o prevzatí tovaru.

7.8. Pri prevzatí tovaru od prepravcu je kupujúci povinný skontrolovať neporušenosť obalov tovaru a v prípade akýchkoľvek vád toto bezodkladne oznámiť prepravcovi. V prípade zistenia porušenia obalu nasvedčujúceho neoprávnenému vniknutiu do zásielky nemusí kupujúci zásielku od prepravcu prevziať.

7.9. Predávajúci nezodpovedá za oneskorenú dodávku tovaru zavinenú kuriérskou službou, prípadne udaním nesprávnej adresy kupujúceho.

7.9.1. Pokiaľ kupujúci bezdôvodne odmietne prevziať riadne dodaný tovar prostredníctvom prepravcu v lehote stanovenej v bode VI. tohto článku, má predávajúci nárok na náhradu vzniknutej škody (nárok na náhradu skutočne vynaložených nákladov spojených s doručovaním tovaru).

VIII. Odstúpenie kupujúceho od kúpnej zmluvy

8.1. Kupujúci môže odstúpiť od kúpnej zmluvy v súlade a spôsobom upraveným v Občianskom zákonníku. Kupujúci má právo odstúpiť od kúpnej zmluvy bez uvedenia dôvodu do 14 kalendárnych dní odo dňa kedy kupujúci alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme produkt.

8.2. Pri uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy je kupujúci povinný informovať o svojom rozhodnutí odstúpiť od zmluvy predávajúceho jednoznačným vyhlásením, na tento účel môže kupujúci použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý mu bol odovzdaný alebo zaslaný a súčasne je k dispozícii na stránke Internetového obchodu obchodníka následný formulár na odstúpenie od kúpnej zmluvy, jeho použitie však nie je povinné.

8.3. Lehota na odstúpenie od zmluvy je zachovaná, ak kupujúci zašle oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy pred tým, ako uplynie lehota na odstúpenie od zmluvy.

8.4 Uplatnenie práva na odstúpenie od zmluvy sa v plnom rozsahu spravuje zákonom číslo 108/2024 o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Dôkazné bremeno o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy znáša spotrebiteľ.

8.5 Spotrebiteľ uplatňuje svoje právo odstúpiť od zmluvy oznámením o odstúpení:

  • zaslaným poštou na adresu: Vis Natura s.r.o., Hraničná 11, 821 05 Bratislava, alebo
  • zaslaným elektronickej správy (e-mail) na adresu pre vybavovanie objednávok.

8.6. Vzhľadom k tomu, že v prípade odstúpenia sa zmluva od začiatku ruší, vrátia alebo nahradia si predávajúci a spotrebiteľ všetky vzájomne prijaté plnenia. Spotrebiteľ spolu s vráteným tovarom musí predložiť doklad o kúpe tovaru. Spotrebiteľ je povinný tovar pri ktorom odstupuje od zmluvy vrátiť predávajúcemu späť nepoužívaný, nepoškodený, kompletný v stave v akom mu bol dodaný (vrátane príbalového letáku a pod.), a v pôvodnom obale (pokiaľ je to možné, inak zabalený spôsobom obvyklým a potrebným na zachovanie kvality a množstva tovaru).

8.7. Náklady na vrátenie tovaru obchodníkovi znáša kupujúci.

8.8 Kupujúci je povinný pri odstúpení od zmluvy tovar zaslať obchodníkovi nepoškodený, pokiaľ možno v originálnom obale a nepoužívaný. Tovar zaslaný na dobierku obchodník neprevezme.

8.9. Ak kupujúci doručí obchodníkovi tovar, ktorý je značne použitý alebo poškodený alebo neúplný a hodnota predmetného tovaru je znížená v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru, obchodník má voči kupujúcemu nárok na náhradu škody vo výške hodnoty opravy tovaru a uvedenia tovaru do pôvodného stavu, resp. obchodník má právo požadovať od kupujúceho preplatenie zníženia hodnoty tovaru a kupujúci je o tejto skutočnosti upovedomený.

8.9.1. Kupujúci je povinný obchodníkovi uhradiť náhrady najviac vo výške rozdielu medzi kúpnou cenou tovaru a hodnotou tovaru v čase odstúpenia od kúpnej zmluvy, ak došlo k zníženiu hodnoty tovaru z dôvodov na strane kupujúceho v zmysle predchádzajúceho odseku. Odstúpenie od zmluvy je voči Obchodníkovi účinné od okamihu, keď mu je doručené písomné vyhlásenie kupujúceho o odstúpení od zmluvy. V prípade odstúpenia od zmluvy, sa zmluva od počiatku ruší a zmluvné strany sú povinné vrátiť všetko, čo si na jej základe poskytli.

8.9.2. Ak dôjde k poškodeniu tovaru počas prepravy na základe odstúpenia od zmluvy, poškodený tovar bude vrátený kupujúcemu. Za takto vzniknuté škody Obchodník nenesie zodpovednosť.

8.9.3 Ak kupujúci, spotrebiteľ nesplní niektorú zo svojich vyššie uvedených povinností, odstúpenie od zmluvy nie je platné a účinné a Obchodník nie je povinný vrátiť všetky preukázateľné úhrady kupujúcemu a zároveň má nárok na úhradu nákladov spojených s odoslaním tovaru naspäť kupujúcemu.

8.9.4 Ak dôjde k stornovaniu objednávky po pripísaní kúpnej ceny na účet predávajúceho, prípadne ak kupujúci nesplní svoju oznamovaciu povinnosť, predávajúci nie je povinný storno objednávky akceptovať a má sa za to, že kúpna zmluva bola riadne uzatvorená.

8.9.5 Predávajúci nepreberá vrátený produkt prostredníctvom dobierkovej služby, produkt v prípade ak sú dané zákonné dôvody musí byť zo strany kupujúceho vrátený zásielkovou spoločnosťou DPD.

8.9.6. Kontaktné údaje predávajúceho pre prípad odstúpenia od zmluvy alebo reklamácie podľa nasledujúceho článku sú nasledovné:

Vis Natura s.r.o.
Hraničná 11
82105 Bratislava

tel. 0944 778 013
email info@naturvitamins.sk

XI. Nadobudnutie vlastníctva a prechod nebezpečenstva škody na tovare

9.1. Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k tovaru zaplatením celej kúpnej ceny za tovar, vrátane nákladov na dodanie, najskôr však prevzatím tovaru. Zodpovednosť za náhodnú stratu, poškodenie či zničenie tovaru prechádza na kupujúceho okamihom prevzatia tovaru alebo okamihom, kedy mal kupujúci povinnosť tovar prevziať, ale v rozpore s kúpnou zmluvou tak neurobil.

9.2. Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na kupujúceho v čase, keď kupujúci alebo tretia osoba splnomocnená kupujúcim prevezme tovar od predávajúceho alebo od jeho zástupcu, povereného doručiť tovar, alebo keď tak neurobí včas, tak v čase, keď predávajúci umožní kupujúcemu nakladať s tovarom a kupujúci tovar neprevezme.

X. Reklamačný poriadok (zodpovednosť za vady, záruka, reklamácie

10.1. Na všetok predávaný tovar, pokiaľ nie je určené pri tovare inak, je poskytovaná zákonom stanovená záručná doba. Záručná doba začína plynúť dňom dodania tovaru. Faktúra za tovar, resp. príjmový pokladničný doklad slúži zároveň ako záručný list.

10.2. Kupujúci je povinný bezodkladne po prijatí objednávky skontrolovať dodaný tovar, najmä či bol dodaný kompletný a nepoškodený.

10.3. Zodpovednosť za vady, na ktoré sa vzťahuje záruka, nevzniká, ak vady boli spôsobené po prechode nebezpečenstva škody na tovare po jeho prevzatí kupujúcim, alebo vonkajšími udalosťami a nespôsobil ich predávajúci najmä:

  • stratou pokladničného dokladu alebo faktúry umožňujúcej identifikovať oprávnenosť
    uplatnenia nárokov z vád,
  • neoznámením zjavných vád pri prevzatí tovaru/poškodený obal,
  • uplynutím záručnej doby tovaru,
  • mechanickým poškodením tovaru,
  • poškodením tovaru pri preprave vlastným dopravným prostriedkom,
  • používaním tovaru v podmienkach, ktoré neodpovedajú svojou vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzenému prostrediu,
  • neodborným zaobchádzaním, obsluhou, alebo zanedbaním starostlivosti o tovar,
  • poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním, alebo používaním v rozpore s podmienkami
  • uvedenými v dokumentácii, všeobecnými zásadami, technickými normami alebo bezpečnostnými predpismi platnými v SR,
  • poškodením tovaru neodvrátiteľnými alebo nepredvídateľnými udalosťami.

10.4. Spotrebiteľ si môže uplatniť reklamáciu písomne na adrese sídla predávajúceho.

10.5. Ak spotrebiteľ uplatní reklamáciu je zároveň povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie:

  • ihneď,
  • v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie,
  • v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu výrobku
  • alebo služby, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.

10.6. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví:

  • ihneď,
  • v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr;
  • vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
  • Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má
  • právo na výmenu výrobku za nový výrobok.

10.7. Predávajúci je povinný na požiadanie orgánu dozoru preukázať kópiu potvrdenia o prijatí reklamácie, dôvody, pre ktoré nie je možné rozhodnúť o spôsobe vybavenia reklamácie ihneď a pre ktoré nie je reklamáciu možné vybaviť ihneď po určení spôsobu vybavenia reklamácie, zaslanie alebo výsledky odborného posúdenia a kópiu dokladu o vybavení reklamácie.

10.8. Ak spotrebiteľ reklamáciu výrobku uplatnil počas prvých 12 mesiacov od kúpy, môže predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia; bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemožno od spotrebiteľa vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením.

10.9. Ak spotrebiteľ reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch od kúpy a predávajúci ju zamietol, osoba, ktorá reklamáciu vybavila, je povinná v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže spotrebiteľ zaslať výrobok na odborné posúdenie. Ak je výrobok zaslaný na odborné posúdenie určenej osobe, náklady odborného posúdenia, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša predávajúci bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak spotrebiteľ odborným posúdením preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia záručná doba neplynie. Predávajúci je povinný spotrebiteľovi uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenia reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.

10.9.1. Predávajúci je povinný pri uplatnení reklamácie vydať spotrebiteľovi potvrdenie. Ak je reklamácia uplatnená prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie, predávajúci je povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť spotrebiteľovi ihneď; ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie; potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať, ak spotrebiteľ má možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom.

10.9.2. Predávajúci je povinný o vybavení reklamácie vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.

10.9.3. Práva zo zodpovednosti za záručné vady zaniknú, ak neboli uplatnené v záručnej dobe.

10.9.4. Pokiaľ sa jedná o vadu odstrániteľnú, a nedôjde k inej dohode bude reklamácia vybavená nasledujúcim spôsobom:

  • predávajúci vadu odstráni, a to bez zbytočného odkladu,
  • predávajúci vadný tovar vymení za nový.

10.9.5. Pokiaľ sa jedná o vadu, ktorú nemožno odstrániť, a ktorá bráni tomu, aby mohol byť tovar riadne užívaný ako bez vady, má kupujúci právo na výmenu tovaru, alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave, alebo pre väčší počet vád tovar riadne užívať. Predávajúci môže vybaviť reklamáciu:

  • výmenou tovaru za tovar iný funkčný rovnakých alebo lepších technických parametrov,
  • v prípade, že nemôže predávajúci vykonať výmenu tovaru za iný, uzatvorí reklamáciu vystavením dobropisu na vadný tovar.

10.9.6. Vybavenie reklamácie sa vzťahuje len k popisu vady uvedeného kupujúcim.

10.9.7. Reklamácie sa vybavujú výhradne na adrese sídla predávajúceho.

10.9.8. Reklamácia musí byť podaná písomne (pošta, kuriér), emailom alebo online vyplnením a odoslaním Reklamačného formuláru. Za účelom urýchlenia vybavenia reklamácie odporúčame, aby kupujúci zaslal foto-dokumentáciu reklamovanej vady tovaru spolu s uplatnením reklamácie, ak je to potrebné vzhľadom na vadu.

10.9.9V situácii, keď je tovar potrebné zaslať predávajúcemu, koná kupujúci tak, aby bol tovar zabalený do vhodného obalu, ktorý tovar dostatočne ochráni a vyhovuje nárokom na prepravu tovaru. V prípade prepravy krehkého tovaru, odporúčame označiť zásielku príslušnými symbolmi.

10.9.9.1. V prípade, že je reklamovaný tovar doručený poštou alebo kuriérom, predávajúci tento tovar prevezme, skontroluje zásielku, dokumentáciu (faktúru, pokladničný blok, obal), rozhodujúci dátum na lehotu plynutia reklamácie je dátum prijatia od kuriéra alebo poštového doručovateľa.

10.9.9.2. Náklady spojené s reklamačným konaním:

  • - v prípade oprávnenej reklamácie tovaru nesie všetky náklady s tým spojené predávajúci,
  • v prípade neoprávnenej reklamácie tovaru je predávajúci oprávnený požadovať náhradu všetkých preukázateľne vynaložených nákladov, ktoré vznikli v súvislosti s ňou v súlade s platnými právnymi predpismi.

10.9.9.3. Na darčeky k tovaru alebo tovar v akcii nemožno uplatniť reklamáciu.

10.9.9.4. Reklamáciu za prípadné nedodanie tovaru vinou prepravcu alebo poškodenie tovaru zavinené prepravcom je nutné v takýchto prípadoch uplatňovať priamo u prepravcu. Poškodený tovar kupujúci od prepravcu neprevezme a poškodenie tovaru kupujúci zaznačí do dokladu o prevzatí tovaru.

10.9.9.5. Reklamácie mechanického poškodenia tovaru zapríčineného prepravou, prevzatie ktorého bez vád potvrdil kupujúci pracovníkovi prepravcu, nebudú predávajúcim uznané ako oprávnené a plnenie z takejto reklamácie nebude kupujúcemu poskytnuté.

XI. Alternatívne riešenie sporov

V prípade, že spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom, ktorým obchodník vybavil jeho reklamáciu alebo sa domnieva, že Obchodník porušil jeho práva, kupujúci má právo obrátiť sa na obchodníka so žiadosťou o nápravu. Ak obchodník na žiadosť kupujúceho podľa predchádzajúcej vety odpovie zamietavo alebo na takúto žiadosť neodpovie v lehote do 30 dní odo dňa jej odoslania kupujúceho, kupujúci má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s predávajúcim je Slovenská obchodná inšpekcia alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke http://www.mhsr.sk/, alebo priamo TU; kupujúci má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia sporov sa obráti. Kupujúci môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho spotrebiteľského sporu použiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na webovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/, alebo priamo TU. Všetky ďalšie informácie ohľadne alternatívneho riešenia sporov medzi obchodníkom a Kupujúcim – spotrebiteľom vyplývajúcich z Kúpnej zmluvy ako spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiacich s Kúpnou zmluvou ako spotrebiteľskou zmluvou sú uvedené na internetovej stránke Ministerstva hospodárstva SR www.mhsr.sk a v zákone č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.

XII. Overené zákazníkmi

12.1 Vašu spokojnosť s nákupom zisťujeme prostredníctvom e-mailových dotazníkov v rámci nášho programu Overené zákazníkmi. Tie vám zasielame zakaždým, keď u nás nakúpite, pokiaľ v zmysle § § 62 zák. č. 351/2011 Z. z. o elektronických komunikáciách, v znení neskorších predpisov neodmietnete zasielanie elektronickej pošty na účely priameho marketingu. Spracúvanie osobných údajov na účely zaslania dotazníkov v rámci programu Overené zákazníkmi vykonávame na základe nášho oprávneného záujmu, ktorý spočíva v zisťovaní vašej spokojnosti s nákupom u nás. Na zasielanie dotazníkov, vyhodnocovanie vašej spätnej väzby a analýz nášho trhového postavenia využívame sprostredkovateľa spracúvania, ktorým je prevádzkovateľ portálu Heureka.sk tomu na tieto účely môžeme odovzdávať informácie o kúpenom tovare a vašu e-mailovú adresu. Vaše osobné údaje nie sú pri zasielaní e-mailových dotazníkov odovzdané žiadnej tretej strane na jej vlastné účely. Proti zasielaniu e-mailových dotazníkov v rámci programu Overené zákazníkmi môžete kedykoľvek vyjadriť námietku odmietnutím ďalších dotazníkov pomocou odkazu v e-maile s dotazníkom. V prípade vašej námietky vám dotazník nebudeme ďalej zasielať.

XIII. Ochrana osobných údajov a súkromia

13.1. Kupujúci pri registrácii na Internetovej stránke a nákupe formou vyplnenia objednávkového formulára berie na vedomie a vyhlasuje, že bol oboznámený so zásadami ochrany osobných údajov.

menu